Łukasz ma ponad 20-letnie doświadczenie w biznesie i nauczaniu języków. Pracował zarówno dla największych międzynarodowych korporacji, jak i klientów indywidualnych. Od 2008 roku jest przedsiębiorcą, prowadzącym działalność w obszarach edukacji, marketingu, PR, organizacji wydarzeń oraz sponsoringu sportowego.
Jest ekspertem w dziedzinie finansowania sportu przez jednostki samorządu terytorialnego (JST) oraz współautorem podręcznika marketingu sportowego „Step Up to the Next Level”. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu Business English dla kadry zarządzającej i przedsiębiorców. Jest twórcą autorskiej metody nauczania ONE WAY – YOUR WAY, opartej na koncepcji biznesowej formułowania celów SMART.
Ukończył The Institute of World Politics w Waszyngtonie (USA), specjalizując się w zagadnieniach międzynarodowej polityki gospodarczej (International Business Statecraft). Posiada tytuł magistra filologii angielskiej Uniwersytetu Opolskiego oraz stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie specjalizował się w dyplomacji. Jest specjalistą w zakresie tłumaczeń językowych z dziedziny budownictwa, architektury i urbanistyki, co potwierdzają studia podyplomowe na Uniwersytecie Wrocławskim oraz certyfikat Naczelnej Organizacji Technicznej. Z wykształcenia jest również menedżerem – ukończył studia z zakresu zarządzania na WSB we Wrocławiu oraz Executive MBA w Polskiej Akademii Nauk.
Był Dyrektorem Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sponsoringu w PGNiG, Prezesem Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza, członkiem Rady Nadzorczej PGNiG Superligi oraz Prezesem Fundacji Rozwoju Kultury Fizycznej zarządzającej 1700 obiektami sportowymi w ramach programu „Orlik 2012”. Jest założycielem i dyrektorem szkoły językowej Lucky School oraz General Managerem w firmie TEAM PROmotion Marketing and Sports PR.
Jego ambicją jest kształcenie przyszłych młodych liderów i przedsiębiorców, którzy odniosą sukces zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Prywatnie pasjonuje się sportem – to były koszykarz i kierowca wyścigowy. W wolnym czasie gra w tenisa, ogląda dobre filmy i rozwija swoje zainteresowania. Uwielbia podróże i odkrywanie nowych kuchni. Jego życiowe motto brzmi: „Co cię nie zabije, to cię wzmocni.”
Mark to doświadczony biznesmen z szerokim wachlarzem doświadczeń zawodowych. Po uzyskaniu dyplomu z fizyki teoretycznej rozpoczął karierę jako doradca ds. bezpieczeństwa jądrowego. Po sześciu latach przeniósł się do branży IT, dołączając do niewielkiej, 10-osobowej firmy zajmującej się tworzeniem oprogramowania w swoim rodzinnym mieście w Anglii. Tam miał okazję poznać wszystkie aspekty prowadzenia biznesu – od szkoleń i obsługi klienta, po rozwój działalności na rynkach międzynarodowych.
Środowisko to umożliwiło mu rozwinięcie umiejętności interpersonalnych zarówno w kontaktach z klientami, jak i partnerami biznesowymi. Po przejęciu firmy przez Autodesk – międzynarodowego giganta branży oprogramowania i twórcę AutoCAD-a – dołączył do globalnego zespołu ds. strategii. Był członkiem niewielkiego zespołu odpowiedzialnego za tworzenie i wdrażanie globalnych komunikatów sprzedażowych i marketingowych dla produktów inżynierii lądowej o wartości 300 milionów dolarów rocznie.
Po czterech latach, w 2017 roku, Mark odszedł z Autodesk i od tego czasu pracuje na własny rachunek, prowadząc w Polsce szkolenia językowe oraz biznesowe dla klientów indywidualnych i firm.